Thursday 5 May 2011

BCMC kampung Jamborie

Ni basikal aku... 1st time nak masuk ikut semua peserta ke dalam hutan..hahahahaaa..boleh ke atau tidak..?...
Nak citer cikit tentang cm ner pengalaman aku kali pertama masuk lawan naik basikal.
Pagi2..memang paling ramai aku katakan..hampir 1000 orang menyertai kampung Jamboriee ni..hadiah n cabutan bertuah boleh tahan gak..aku layan jer masuk pertandingan ni, walhal x de pengalaman langsung naik2 basikal ni.Seperti masa yang ditunggu-tunggu, tepat jam 8 setengah pagi semua peserta dan aku sekali dilepaskan..mula-mula memang ramai betul,berhimpit-himpit bro nk dapat jalan dulu punya pasal...maklumlah starting lagi aku duk barisan belakang, bkn apa...sebab ni 1st time naik basikal ni join diorg.
 Semuanya ada 4 Checkpoint and setiap Checkpoint ada lebih kurang 10KM.. semua total 45KM, cam ner?jauh x?biasalah nk test drive aku nyer stamina leh atau tidak..OOOpppsss lupa nk bagi tau,pagi2 sebelum nk start aku bowat streching ngn raider2 lain..ala-ala aerobik n poco2...puas gak layan ...
      Aku kira lama juga nak habiskan 1st checkpoit..memng jauh aku rasakan masa tu, penat, bosan n malas ..tapi untuk pertama checkpoint,kira jalan memang mencabar sampai masuk kat dalam lumpur ni.. Aku x sangka untuk dalam diam-diam aku dah habiskan checkpoint pertama. Jalan memng teruk bro..sampai satu tahap kena tatang basikal tu, sebab nak lepaskan parit kat kebun getah.Aku rasa yang cantiknya bile aku ni sibuk kayuh bagaai nak rak..makcik yang menoreh getah, siap senyum lebar kat aku...Ok r tu..at least aku sih kuat lagi kn abiskan checkpoint 1.
        Kira malu jugak aku ni..sebab yang potong sikal aku ni kebanyakan orang-orang lama yang x aku sangka leh overtake akunyer sikal..Yang pling aku sedih sikal perempuan,selamba saje diorg memotong basikal aku...huhuhuuuu ...x pe sebenarnya bagus juga diorg potong aku,sebab atleast aku ada semangat nak kejar diorang n seterusnya menjadikan aku hebat mcm diorg...

Nanti aku citer lagi k..sambunganya..

No comments: